Gastvrije kop koffie 28/100, het GuestHouse Hotel in de Gasthuisstraat

25 jaar geleden had ik mijn eerste afspraak bij Hotel de Kroon in Kaatsheuvel, om te praten over een samenwerking met het Efteling Hotel. Nu stap ik er naar binnen om koffie te drinken met de huidige eigenaar, Coen Schelfhorst. Zo af en toe kletsen we bij over alles wat er in ‘onze’ branche gebeurt. Coen is een Haagse Hotello, heeft bij veel mooie horecabedrijven gewerkt en beschouwt zijn rol als projectmanager voor de realisatie van bungalowpark Bosrijk als zijn mooiste klus. Tot nu toe dan…

Entree Hotel nov 17Want dat waar hij zich nu mee bezig houdt is met recht een enorme uitdaging te noemen! Samen met Piet den Hartog, eigenaar van Albert Heijn Kaatsheuvel bouwt hij aan een nieuw supermarkt-, food- en gastvrijheidsconcept. Coen zal de exploitatie van het hotel en restaurant voor zijn rekening nemen. Hij doet dit onder de naam GuestHouse Hotels, waar ook Hotel de Kroon inmiddels toe behoort. “Het was aanvankelijk niet de bedoeling om Hotel de Kroon te kopen, maar dat we nu ‘onze eigen nieuwe buren zijn’ past wel heel goed binnen het concept”, vertelt hij. “Straks profiteren ook de gasten die in dit hotel verblijven van de beleving die we neer gaan zetten in het GuestHouse Hotel Kaatsheuvel. Dat betekent dat de fysieke aanwezigheid van medewerkers hier minder zal worden, omdat alle beschikbare faciliteiten zich in het nieuwe pand zullen bevinden.”

Door enkel gebruik te maken van familiekamers (tot maximaal 6 personen) kunnen er straks maar liefst 420 mensen tegelijkertijd overnachten. Met de Efteling op een steenworp afstand een slimme keuze, maar de kamers worden wel zo ingericht dat ook zaken- en evenementgasten zich thuis zullen voelen. Op de begane grond komt een ultramoderne Albert Heijn en GuestHouse Kitchen, het restaurant. Versbeleving zal in de supermarkt centraal staan. De doelen van de initiatiefnemers zijn helder; het leveren van hoge kwaliteit voedsel, de klant bewust maken van voedsel en het halveren van voedselverspilling. Een mooi uitgangspunt! Met een beetje goede wil zie je de toekomstige koks al dagverse producten in hun winkelmandje stoppen die bijna over datum zijn. Om daar vervolgens creatieve gerechten mee te bereiden, want ook de kaart is ‘dagvers’. De sfeer wordt warm industrieel, maar wel huiselijk. “We willen dicht bij onszelf blijven, alsof we vrienden thuis ontvangen”, zegt Coen. “Iedere gast vraagt en verdient aandacht, het is aan ons om ons in te leven en het juiste verhaal met hen te delen. Net als thuis, dan sta je ook klaar voor je gasten en wil je het voor iedereen gezellig maken. Ik hoop dat onze gasten zich hier zo thuis gaan voelen dat ze lekker op de bank kruipen met chips en sloffen aan!”

27.11.17Om vast even vooruit te kijken zegt hij enthousiast: “In 2020 hoop ik dat we hier een gaaf hotel hebben staan dat een onuitwisbare plek veroverd heeft in Kaatsheuvel. Dat ons team met passie voor gastvrijheid er mag zijn voor de omgeving!” Wanneer hij een berichtje op zijn telefoon ontvangt grijnst hij van oor tot oor. “Mijn volgende afspraak is gearriveerd, ze komen de prefab badkamers leveren! Daar wil ik bij zijn!” Whahaa, en ik snap dat!

Dankjewel Coen, voor je gedrevenheid, je passie en je durf om gastvrijheid in een nieuw concept mee vorm te geven. Ik blijf GuestHouse Hotels graag volgen!

100 gastvrije koppen koffie, met mooie en inspirerende verhalen als resultaat! Wil je ook deel uitmaken van mijn 100 gastvrije koppen koffie project? Stuur me een berichtje en we plannen iets waar en wanneer jou dat uitkomt!

 

Ben (gast)vrij om deze blogpost te delen: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email