Gastvrije kop koffie 39/100, een warm welkom is altijd welkom!

First Impression is geen gewoon bedrijf, het is een Experience Centre. Alles draait om beleving, om het prikkelen van zintuigen. Door audiovisuele techniek anders-dan-standaard te tonen zet ze geïnteresseerden en opdrachtgevers aan het denken en kan ze maatwerk leveren. Ik ga koffiedrinken met Koen Wouters, en heb afgesproken in de hotellobby van First Impression.

Je leest het goed, een hotellobby! Deze quote van de website zegt alles over een eerste indruk: Een warm welkom is altijd welkom. En een goede start is altijd een goed begin. Koen, Chief Inspiration Officer en mede-eigenaar van First Impression, werkt het liefst op deze plek, die voor hem synoniem is aan de gastvrije uitstraling van een hotel. Ruim 20 jaar geleden gestart met een drive in show, inmiddels een innovatieve maatwerk organisatie met 75 medewerkers. Het is een organisatie zonder lagen; er zijn vijf taakteams die elk een ‘teamlead’ hebben als aanspreekpunt, de bedoeling is vooral dat collega’s elkaar rechtstreeks aanspreken. “In het begin was dit even wennen”, vertelt Koen, “maar wij zien ontstaan dat medewerkers elkaar inspireren en daardoor ook veel meer uit zichzelf kunnen en willen halen. Het is een rijkdom ons bedrijf op deze manier te kunnen laten groeien.”

De kunst is om de techniek zoveel mogelijk uit het zicht te plaatsen, zodat alle aandacht uitgaat naar de beleving. Vandaar dus ook dat (mogelijke) opdrachtgevers altijd bij het First Impression uitgenodigd worden, in Bar24 om precies te zijn. De plek die haar naam ontleent aan huisnummer 24 en aan een 24/7 markt en mentaliteit. Het idee van een hotellobby is bedoeld om bezoekers even te laten ‘landen’ en te ontspannen voordat het gesprek aangegaan wordt. Begonnen als geintje is er inmiddels om Bar24 heen een eigen ‘branding’ ontstaan; zo staan er 24 verschillende soorten gin in de bar en zijn de flesjes water voorzien van het logo, net als de bierviltjes. Verder zijn er zelfs horecamuntjes van Bar24 in omloop die, voorafgaand aan het bezoek, toegestuurd worden aan de gasten. Superleuk, het plezier om bezoekers te verrassen op deze plek spat ervan af!

Maar ook tijdens de experience tour kijk je je ogen uit. Het is beleven met een hoofdletter B, maar zonder dat de nadruk ligt op First Impression. En dat komt het verwonderen zeker ten goede, je wordt ondergedompeld in een audiovisuele droomwereld. Koen is er heel duidelijk over: ”de wereld wordt steeds virtueler, maar onze insteek zal altijd persoonlijk blijven. Niets voegt meer toe dan iemand die zegt: welkom, fijn dat je er bent!”

Dat klopt helemaal Koen, First Impression biedt een gastvrije omgeving met een bank in de lobby waar je liefst de hele middag in weggezakt wilt blijven zitten… Dank, het was fijn om bij jullie te zijn!

 

100 gastvrije koppen koffie, met mooie en inspirerende verhalen als resultaat! Wil je ook deel uitmaken van mijn 100 gastvrije koppen koffie project? Stuur me een berichtje en we plannen iets waar en wanneer jou dat uitkomt!

Ben (gast)vrij om deze blogpost te delen: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email