Gastvrije kop koffie 44/100, persoonlijk in online marketing

Bij Converzo zijn we recht door zee en kristalhelder. We bespreken je doelen, zoeken naar de beste kanalen en geven zo nodig je bedrijf een hele online facelift.’ Dit statement op de site geeft exact weer hoe Stefan Goossens twee jaar terug de nieuwe website van Betiquette heeft gemaakt. Ik leerde hem, vlak na de oprichting van Converzo in 2012, kennen als collega bestuurslid van Communicatie Club Bourgondië. Een jonge vent met frisse ideeën en een uitgesproken kijk op online marketing. Samen evenementen organiseren en bourgondisch vergaderen bleek een stevige basis, we hielden contact. Samen drinken we een kop koffie bij Smeer’m, een pareltje in de Spoorzone in Tilburg.

Hij werkt nog steeds samen met studiegenoot, vriend, compagnon en medeoprichter Luc van Zelst. “We zijn bewust kinderloos”, vertelt Stefan, “eerst hadden we nog stagiaires maar we merkten dat we dat eigenlijk al te vast en te dichtbij vonden. Nu bepalen we per klus welke freelancers we inzetten, dat werkt voor ons veel beter.” En hoewel ze allebei hun eigen klantenportefeuille hebben weten ze van elkaar heel goed wat er speelt. Waar de eerste jaren de nadruk lag op online marketing, speelt webdesign inmiddels ook een grote rol. Stefan zegt: “De kruisbestuiving tussen online marketing en het bouwen van een effectieve website ontwikkelde zich vanzelf en dat voelde goed. Alleen focussen op de online marketing voelde als proppen voor een kroeg die er niet uit ziet!” Inmiddels bestaat er een Converzo-tak voor online marketing en een Hakhak-tak voor webdesign.

Op mijn vraag wat een klus onderscheidend of bijzonder maakt vertelt hij over de opdracht bij een vruchtbaarheidskliniek. “Het is onderdeel van een ziekenhuis, maar sfeer en gevoel zijn hier heel belangrijk. Een van de gynaecologen die aan tafel zat zei: ‘we zijn er ook voor een lesbisch stel dat graag kinderen wil, het hoeft niet persé te gaan om niet-lukken of ziek-zijn’. Die opmerking gaf ons de ruimte om vanuit een heel andere kijk inhoud te geven aan de opdracht.”

Voor Stefan staat gastvrijheid synoniem aan under promise and overdeliver. Klantenbinding ontstaat door het aanbieden van verrassingen en persoonlijke keuzes, op een moment dat het de klant past. Hij roemt zijn relaties om hun loyaliteit, hij geeft veel aandacht aan de persoon achter de vraag. Maar hij weet ook dat elke klant snel resultaat wil zien en behoefte heeft aan transparantie in online rapportage. Het aanbod van opdrachtgevers is gevarieerd, en heel af en toe zegt Converzo nee! “Soms voel je dat het niet gaat werken,” zegt hij. “Dan denk ik aan de spreker die ik jaren geleden op een evenement hoorde zeggen: ‘als het in de datingfase al niet soepel loopt, dan wordt het nooit een gelukkig huwelijk!’”

We verlaten Smeer’m en spreken af nog veel en vaak bourgondisch te buurten. Dank Stefan, en tot de volgende koffie.

 

100 gastvrije koppen koffie, met mooie en inspirerende verhalen als resultaat! Wil je ook deel uitmaken van mijn 100 gastvrije koppen koffie project? Stuur me een berichtje en we plannen iets waar en wanneer jou dat uitkomt!

Ben (gast)vrij om deze blogpost te delen: Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Email this to someone
email