10 jaar geleden lanceerden Jeroen van Opbergen en Lasse Bourgonje de website Klantenvertellen.nl. Een portaal dat het makkelijk maakt voor bedrijven om reviews te verzamelen en deze zichtbaar op hun website te plaatsen. Samen met Kiyoh, dat gericht is op webshops, is Klantenvertellen marktleider binnen de branche van klantbeoordelingen. Jeroen en Lasse starten een nieuw zakelijk avontuur, dus spreek ik met hen af voor een gastvrije kop koffie.
Klantenvertellen is in 2014 verkocht aan DTG, met inbegrip van de directie voor 3 jaar. Die periode is inmiddels voorbij, en een nieuw plan staat klaar om gelanceerd te worden. Dat plan heet Looqify en heeft alles te maken met het ont-zorgen van ondernemers. Het begon allemaal een jaar of 2 geleden, toen het huis van Jeroen werd verbouwd. Alle betrokken bouwpartijen zegden tijdens de verbouwing toe foto’s te willen maken van het eindresultaat, slecht één heeft dit ook daadwerkelijk gedaan. Jeroen vertelt: “Ik vond dat eigenlijk best teleurstellend en was verbaasd over het feit dat deze ondernemers hun bouwsels en projecten wel willen delen met anderen maar er geen tijd en/of budget voor vrijmaken.” Samen met Lasse heeft hij nu een tool bedacht om hierin te voorzien voor ondernemers in-en-om-het-huis en hen hierin te ont-zorgen. Looqify maakt sfeer- en productfoto’s (Visuals), die snel en makkelijk gedeeld kunnen worden op eigen websites en social media.
“De applicatie moet van A tot Z toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn” zegt Lasse, “we willen de ondernemers helpen hun kennis en kunde te tonen aan een groter publiek zodat hun klantenkring kan groeien. In de wetenschap dat ‘google afbeeldingen’ steeds belangrijker wordt is het afsluiten van een Looqify abonnement is daarvoor een prima middel.” In een besloten online omgeving worden fotografen gekoppeld aan ondernemers en/of opdrachtgevers en consumenten, waardoor binnen heel weinig tijd foto’s gemaakt, bewerkt en online geplaatst kunnen worden. Tijd- en kostenbesparend voor alle partijen!
Jeroen en Lasse zijn op 1 april ‘gewoon gestart’, zoals ze dat 10 jaar eerder met Klantenvertellen ook gedaan hebben. Jeroen vertelt waarom hun samenwerking zo succesvol is: “Wij geloven allebei dat we door onze intrinsieke motivatie ons einddoel kunnen bereiken, op wilskracht en vasthoudendheid. Lasse vult aan: “We zijn samen eerder succesvol geweest, nu doen we weer een stap terug en gaan we opnieuw pionieren. Dat voelt goed!” Welke rol speelt gastvrijheid dan? Ook daar denken ze beiden hetzelfde over: “Door de jaren heen zijn we wat rustiger geworden en luisteren we beter, ook naar elkaar. Dat betekent dat we steeds vaker keuzes maken en beslissingen nemen om de persoon in plaats van het product of de dienst. In dat persoonlijke contact draait het om respect en beste bedoelingen.”
In de 2 jaar dat ik Jeroen en Lasse ken heb ik ze niet eerder zo relaxt gezien en horen spreken als vandaag. Mooie ontwikkeling, hoop dat jullie dat vast kunnen houden, gastvrijheid en ont-zorgen ligt heel dicht bij elkaar. Ik kom graag binnenkort de koffie keuren bij het Looqify hoofdkwartier. Heel veel succes!
100 gastvrije koppen koffie, met mooie en inspirerende verhalen als resultaat! Wil je ook deel uitmaken van mijn 100 gastvrije koppen koffie project? Stuur me een berichtje en we plannen iets waar en wanneer jou dat uitkomt!