Van kantoor- en promotionele artikelen naar een multimediabedrijf, een logische stap? “Waarom niet?” reageert Ron. “Bij ondernemerschap moet je altijd oren en ogen openhouden, en inspelen op kansen. Dat is eigenlijk veel belangrijker dan product- of branchekennis, dat is aan te leren.” In 2018 werkte Ron nog in Barcelona, om daar een internationale marketingorganisatie op te starten voor de Plato Group uit Helmond. Na een gedegen implementatie en overdracht had hij voor deze zomer zijn zinnen gezet op een sabbatical, maar het liep iets anders…
Gianotten Printed Media

“Ik raakte in gesprek over de functie bij Gianotten Printed Media en was eigenlijk meteen onder de indruk. Het is een mooi bedrijf op een unieke centrumlocatie, met bovendien een indrukwekkende klantenportefeuille. Wist je b.v. dat wij alle bierkaarten van InBev drukken, en ook de Nederlandse zwemdiploma’s? Mooi toch, prints maken beleving heel tastbaar! Ik zei ja, en daar ging dus mijn voorgenomen sabbatical! Helemaal niet erg, aan de andere kant houd ik ook weer tijd over omdat ik nu zo dicht bij huis werk. Ik ga nu zelfs regelmatig op de fiets!”, bekent Ron lachend.
Gianotten Printed Media vertaalt informatie, concepten en ideeën naar creatieve middelen, zowel online als gedrukt op papier. Ron vertelt: “Print is nog steeds springlevend! Maar de klant verandert en dat betekent dat de organisatie ook mee moet bewegen. Dat is een flinke uitdaging, want verandering is niet altijd makkelijk. In de grafische dienstverlening wordt productadvies steeds belangrijker, en daarvoor moet je doorvragen op inhoud.” Hij licht toe dat er wijzigingen in de organisatiestructuur zijn doorgevoerd die van toegevoegde waarde zijn voor de ontwikkeling van het bedrijf. “Oprechte interesse, meedenken en ‘prikkelen’ draagt bij aan ons productieniveau. Zaken waar een klant veel waarde aan hecht en die een opdracht transparant maken.”

Marketingstrategie
Ron geeft aan dat een reactieve organisatie zich vaak richt op bedreigingen, terwijl een proactieve houding zich juist kan richten op kansen. Hij zegt: “Ik geloof in deze marketingstrategie en denk dat wij hiermee onze klanten succesvol kunnen ont-zorgen.” Een mooi bruggetje naar gastvrijheid, wat betekent dat voor hem? “Ik wil me welkom voelen en graag verrast worden. En omdat het een makkelijk en tastbaar kader is om aan te spiegelen maak ik een koppeling naar de horeca: zet een stapje extra om het de gast naar de zin te maken, een glimlach kost niets! Probeer te anticiperen op iedere gast, de een is toegankelijker dan de ander. Maar geef de gast hoe dan ook het gevoel dat het goed is. Zo zie ik het graag, privé en zakelijk!”
Dankjewel Ron voor de prettige kennismaking en het marketingkijkje in de keuken van Gianotten Printed Media. Ik weet zeker dat mijn boek bij jullie in goede handen is!
100 gastvrije koppen koffie, met mooie en inspirerende verhalen als resultaat! Wil jij ook deel uitmaken van mijn 100 gastvrije koppen koffie project? Stuur me een berichtje en we plannen iets waar en wanneer jou dat uitkomt!